IMEP

Första två dagarna i skolan avklarade!! Wiie, Jag överlevde till och med :) Haha det var faktiskt inte så pjåkigt alls. Klassen är jättesnäll och kända att jag passade in med en gång på något sjukt sätt. Jag kunde ju knappt prata eller förstå och jag är definitivt inte en i mängden.. för det första mitt blonda hår, min klädstil (dom har typ samma stil som amerikanare) och sen att jag är typ minst ett huvud längre än alla andra.. haha okej inte riktigt men jag är längst av tjejerna garanterat. Fanns en kille dock som pratade engelska och som till och med hade bott i North Carolina i 5 år (jag har bott där i 7 år för er som inte visste) men han var ganska blyg så jag fick inte så mycket respons utav honom. Och vi är typ bara 12-13 stycken!! Men liten skola som sagt.. CBTIS har 50 elever i varje klass, det blir ju bara jobbigt. Och man har ingen bestämd "klass" heller det är svårt att förklara. De flesta hänger med hela dagen men jag vet inte om det är folk som har bytt kurser eller hoppat av för helt plötsligt så försvinner någon och så har det kommit två nya osv..

Iallafall, börjar bright and early klockan 7 och sen har jag samma klassrum resten av dagen! Lärarna kommer och går som dom gjorde på lågstadiet typ haha. Och egentligen är det inga raster alls förutom en på 20 minuter efter andra lektionen då man ska äta frukost, och det måste man gå och köpa på typ ett stånd på gatan eller närmaste "gatukök" om man kan kalla det så..? Vi har alltså ingen lunchrast. Men vi har inte haft så mycket att göra så vi har haft rast typ hela tiden, ibland kommer inte ens lärarna haha? Jag tyckte att svenska skolan var slapp när jag flyttade från USA.. haha vilket skämt, här gör man vad man vill. Sitter och pratar med kompisar, reser sig och klampar ut ur rummet utan att säga nånting, vänder om bänken så att man sitter med ryggen mot läraren när han/hon pratar haha det var lite ovant. Jag försökte faktiskt hänga med på vad lärarna sa men gav upp ganska snabbt när jag insåg att det aldrig skulle funka, det var typ "okej alla anteckna vad jag säger nu; 1) aumentos y disminuciones a cuenta de activo y pasivo y clasificacion del pasivo de acuerdo a su exigibilidad...." och där hade jag slutat lyssna hehe..
Igår skulle jag träffat Chris men det blev inte av (igen) så jag gick och shoppade med Anahi, hittade ett par jeans som jag ska hämta upp senare idag :) försökte hittat något speciellt och "mexikanskt" men helt ärligt, deras jeans är riktigt fula så det blev american eagle och kvinnan i affären skulle sy in och upp och allt möjligt så vi hämtar dom idag som sagt. Men dock inte förrän jättesent för jag och Anahi måste jobba i affären för föräldrarna är i Tampico hos doktorn för Pattys hand. Jag är egentligen bara hemma för att byta till shorts och hoppsan så hann jag skriva en hel novell haha! Vi hööörs bloggen, lavyaah
P.S. En puss till Julia som inte tvingar mig att skriva allt två gånger hehehe ;)
Här är mitt schema!
Så här dampig är min lilla röda kamera... måste leta efter en ny!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0