Otursbarnet

Internet dog igårkväll, men här kommer fortsättningen på gårdagens inlägg!
Vart var vi? Just det, min otur. I lördags efter tvätten åkte vi ett gäng till Nacimiento, än så länge ingen otur.. Det var jättemysigt :) Sen åkte vi hem till Lupitha hela bunten, bara en stund för alla var vråålhungriga så vi skulle ut och äta middag, på ett sånt tacostånd. Tacosen var jättegoda, alla var glada, fortfarande ingen otur.
Men på vägen hem igen.. Jag tror faktiskt aldrig att jag har varit så rädd i hela mitt liv.. Det kommer iallafall definitivt med på topplistan. Vi kör hemåt, stannar vid Oxxo (typ pressbyrån) för Lupitha ville ha Cola. Precis när vi ska köra ut från parkeringen så kommer 6 stycken tjutande polisbilar efter varandra fast dom åker åt andra hållet. Helt plötsligt gör de en u-vändning och omringar våran bil och Oscar som körde var tvungen att stanna. Svartmaskade, kraftigt beväpnade män hoppar ut ur polisbilarna och går fram till våran bil. Oscar slänger upp händerna och går ut för att prata med dom och säger till alla att stanna i bilen...
Under de 15 minuterna han är utanför förklarar resten för mig vad som händer för vid det laget är jag helt förvirrad och fattar ingenting.. Men nu har jag fått en ganska klar uppfattning, och jag ska försöka förklara så att ni förstår hela bilden. Men det går inte att förklara den krypande äckliga känslan, hjärtat dunkade x10000
Vanliga poliser har inte svarta masker. Vanliga poliser har inte gigantiska skjutvapen. Nej, dessa var män från Los Zetas kartellen. Maffiasnubbar hela bunten. De samarbetar med de korrupta poliserna, vilket är i princip ALLA (om man inte samarbetar så dör man, typ) för att få polisbilarna och poliskläderna. Poliser är ingen trygghet här, snarare tvärt om.. Det är endast armén man kan lita på, soldaterna i gröna kläder som åker runt i jeepar med stora skjutvapen dom med. Men de patrullerar inte staden varje dag.. Och när de är borta då kommer "polisbilarna" från Los Zetas kartellen ut och patrullerar staden.
Min stad, Mante, är nämligen precis vid gränsen av två stora karteller. Just nu kontrolleras Mante av Los Zetas, men Gulfkartellen är nära och försöker ta sig in. De slåss just nu om kontrollen över Mante och det är därför det är extra farligt här just nu. Eller sedan i Mars.. Då min organisation valde att placera mig här, då skolan var stängd i en MÅNAD för folk var för rädda att gå ut. Då tyckte Exporius att det var käckt att skicka dit tre utbytesstudenter till! Iallfall... Maffiapersoner har mycket pengar och åker runt i stora fina nya bilar, precis som den vi åkte i. Det var därför vi blev stannade. De hade frågat Oscar om han visste vart några bilar so dom letade efter var, om han hade sett något och vilka mer som var med i bilen. De stog även och tittade in.. jag tänkte okej nu är det kört, nu blir jag kidnappad! Men dom lät oss åka vidare, alla i typ chocktillstånd.
Resten av kvällen blev konstigt nog ganska lyckad! Vi lämnade inte huset en enda gång till haha men det var skööj. Sen sov alla där och jag lämnade nästa morgon runt 11. Senare på dagen, när föräldrarna hade slutat jobba så satt vi utomhus på den lilla utegården och så kommer en spindel och kryper upp på min fot.. Och jag fick självklart panik så nu kan jag även checka av spindelbett på min oturslista! Det var stort rött och svullet först men vi åkte till doktorn (andra gången dit) fick någon kräm och nu har det lagt sig nästan helt. Bara en sån grej som jag helt glömt bort att berätta haha, no big deal, småtjaffs!! :)
Min familj ville inte lämna Mante för vägarna var för farliga, så familjedagen ställdes in. Det visade sig även att min familj har ändrat sig, och det är inte bara för Mrs.Nora jag inte får umgås med Laura utan även för mina föräldrar.. Blev lite sur men orkade inte vara arg, ska bara vara kvar i 5 dagar till och Laura flyttar ju till Sverige. Och några små vita lögner senare satt jag på ett café med Laura och Chris hehe :)

Och imorse fick min mage fnatt, typ krampade ihop så jag knappt kunde stå, vet inte om det var något jag har ätit, eller om det beror på stress, orolighet, nervositet.. I vilket fall gick jag inte till skolan, och här är jag nu.
Blev ett låångt inlägg, men kände att jag behövde förklara hela situationen. Hoppas att allt är bra med er i lilla lugna Sverige :) Jag uppskattar Sverige på ett sätt nu som jag aldrig har gjort förut.. GO SWEDEN!

Kommentarer
Postat av: Art Break i Röda Stugan

Du är ju ROLIG!!!Du har blivit biten av en spindel och fick fara till sjukhuset utan att berätta det!!! Du som har panik när du bara SER en spindel! Klart, när man är van vid maffian så är väl inte ett litet spindelbett så mycket.... Fattar du hur det känns att vara din mamma borta i Sverige?... Luvya`!

2010-10-13 @ 09:04:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0