Viva Mexico!

Idag har det varit mycket att fira! Det är Mexikos nationaldag, min kompis Larissa hade födelsedagsfest och jag har nu varit här i Mexiko i precis en månad!! Hur sjukt? Känns som typ en vecka..

Efter en ganska skön dag i skolan svängde vi förbi Thomas och åkte tillsammans till Larissas fördelsdagsfest eller "comida" som dom kallar det här eftersom det var på dagen. Larissa är utbytesstudent från Brasilien och Veera var även där och en tjej från Polen.. Vi bestämde att vi skulle åka upp ett gäng till Tampico på onsdag om en vecka och stanna tills Lördag (snääääällla låt mig!) åhh längtar!
Nu kom jag precis hem iallafall och vi ska snart åka iväg till stan jag och Anahi för "el grito" typ det stora firandet för nationaldagen i stan.. Det spelas musik, alla har på sig stora sombreros och mexikos färger, ropar "VIVA MEXICOOO!" och äter churros. Det låter fetingbra faktiskt! Det är extra speciellt denna gången för dom firar 200 år självständighet!! Det är stort! Dock är det vääldigt mång som inte tänker gå :( pga att dom är rädda att något kommer hända, att det kommer ske någon skjutning eller något men vi drar nog in en sväng iallafall, jag är ju bara här en gång, jag kan ju inte missa det!! Får se om jag kommer tillbaka levande bara ;)
Efter det så kommer vi ha en stor middag här hemma med massa gottig mexikansk mat, och om det inte slutar alltför sent så ska jag till Chris som också har middag idag!
Imon är det ingen skola och inte fredag heller, långhelg gillar vi!! Men Flor kommer och hämtar mig runt 9 för det är "bienvenida" för våran skola, typ en insparksfest som börjar klockan 9.30 och slutar klockan 6. Vi ska spela volleyboll, fotboll, bada (det verkade som mina kompisar i skolan badar i bikini hehe), grilla etc så det ska bli roligt! Har inga bilder att bjuda på eftersom kameran.. ja ni vet nog vid detta laget, så får vänta tills de kommer på fejjjjan! Frågan är om jag vågar ta med mig systemkameran till el grito? Det kanske är lite risky med så mycket folk? Nää den får nog följa med ändå.

Nuu draaar jag till staaan! VIVA MEXICO!
peeeeace out

Kommentarer
Postat av: Mamma

Köp en ny kamera!!!!

Och du ju bara MÅSTE köpa med dig en läcker Sombrero hem! Luvya`, mammamammammamma

2010-09-16 @ 10:21:44
Postat av: clara

hah låter underbart VIVA MEXICOOO

2010-09-16 @ 17:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0