Sabado

Lördaaaag idag! En dag som i vanliga fall för mig betyder, sovmorgon, göra det jag känner för, ha kul eller bara slappna av. Men lördagar här är typ, vakna tidigt, upp och tvätta, umgås med vänner om jag får för föräldrarna, var hemma allra senast klockan 11.. haha :( Men jag bor hellre med en familj som bryr sig liiite för mycket än inte bryr sig alls med tanke på vilket land jag befinner mig i just nu..

Idag har jag alltså tvättat hela dagen tills nu! Eller har hunnit äta lunch också, dom proppar mig tills jag nästan spricker varje gång haha det ser ut som jag har svalt en vattenmelon hel eller nåt.. Men uuusch usch usch jag hatar att tvätta. Det är sånt här som driver mig till att göra bra ifrån mig i skolan, ni får tycka vad ni vill men det är viktigt för mig att tjäna mycket pengar i mitt framtida jobb. Även fast "pengar inte är allt" så vill jag inte behöva ägna mig åt sånt som jag aaavskyr dvs tvätta, städa och laga mat. Jag vill kunna ägna mig åt min familj och vänner och saker som jag tycker är kul! Dessutom är jag värdelös på det!! Och idag när vi tvättade så gick typ allting fel. Kläderna fick massa hål, eller fick konstiga gula fläckar på, eller blev täckta med något typ ludd? Trådar och stenar gick av, min favvotröja är helt förstörd, min bikini blev missfärgad, tvättstället svämmade över och jag fick ytterligare 98479283 myggbett. Dom har en tvättmaskin, men den ser ut att vara ärvd i flera generationer, rostig och med en stor propeller i.. och dom har ingen diskmaskin!! Jag trodde jag levde på 2000 talet.. tydligen inte!
Nu ska jag sluta gnälla och hoppa in i duschen, för Laura min kompis (hon som har pojkvän i Sverige) kommer och hämtar mig snart, vi ska "fika" för det har vi båda saknat haha! Träffade henne igår också när jag var med Chris och hon övertalade mig att börja i magdans! Hon sa att det var många nybörjare med och att terminen precis hade börjat. Dom skulle uppträda på någon internationell sak i oktober och det skulle vara jättekul att va med på! Alla mina älskade danstjejer om ni nu läser detta så vet ni att magdans kanske inte är min starka sida, men jag är inte här för att göra det gamla vanliga.. jag är här för att lära mig nya saker, språk, kultur, mat, dans, you name it! Detta låter kanske konstigt men jag hatar verkligen förändringar, att flytta, att säga hejdå, bryta traditioner osv. men samtidigt går jag alltid och längtar efter att något ska hända, något stort och nytt. Knepigt det där. Dessutom kommer jag blir galen om jag ska sitta i deras lilla affär varje dag!

Förlåt btw att det inte har kommit upp så många bilder det senaste. Jag har faktiskt inte tagit så många fler bilder än vad ni har fått se och senaste tiden har jag inte kunnat. Min lilla kamera är sönder och jag kan inte släpa med mig min systemkamera överallt haha! Det gör jag bara när vi ska leka turister, typ när vi var i Tampico. Känns lite löjligt att ta med den till skolan liksom.. Så jag måstemåste fixa ny kamera snart!!
Looooooove

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag LOVAR att vi kan hålla den traditionen levande - den att du går upp tidigt på lördagar och sköter tvätten. Fast jag är snällare - du får använda våra tvättmaskiner! SÅ snäll e jag! mammammammamamamaa

2010-09-05 @ 16:16:49
Postat av: mostermia

Hahahahaha! Din mamma är rar hon!

2010-09-10 @ 00:54:07
URL: http://oliviaeks.blogg.se/
Postat av: mostermia

Hahahahaha! Din mamma är rar hon!

2010-09-10 @ 00:55:38
URL: http://oliviaeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0