Fin de semana

Ännu en helg har gått, tiden går helt galet snabbt ju, har varit här i 6 VECKOR!! Herrejöösses det är 1/8 av mitt utbytesår! Hoppas att dom hinner flytta mig snart, inte för att jag vill härifrån direkt men jag vill ändå hinna ha ett helt "utbytesår"..
Kan berätta om min helg :) Fredagen hände inte så mycket roligt för jag mådde jättedåligt, stannade hemma och tittade på serier på datorn och åt mexikanska kokosgodisar. På lördagen mådde jag fortfarande inte helt toppen så jag tog en rejäl sovmorgom och blev inte klar med tvätten förrän kvällen och då bar det av till en quinsiñera.. eller två haha, vi pendlade lite mellan dom båda under kvällen, jag, Cristina, Lupita och Erick. En quinsiñera är som sagt typ "sweet sixteen" i USA fast för när man fyller 15. Det var god mat, bra musik, dans, härliga människor=lyckad kväll!
Igår var sista söndagen i månaden och familjen tog hela dagen ledigt från affären. Vi åkte till en stad som heter Xilitla (försök säga det 10 ggr snabbt). Resan tog ca 4 timmar, och självklart var vi tvungna att stanna för toa-paus på vägen. När jag sitter på toa så kommer en liten tarantella på besök!! Eller liten, vad säger jag? Den var enorm. Jag som har typ arachnofobi gissa hur snabbt jag var ute därifrån? Hann bara dra på mig trosorna innan jag var ute ur båset och byxorna knäpptes någonstans vid dörröppningen innan jag kutade ut till bilen.. Usch fy vad rädd jag blev. Hahah men gud vad dom skrattade åt mig :P När vi väl kommit fram till Xilitla så var vi först på ett ställe som heter Jardines de Edward James. Det kändes som man gick in i en hinderbana eller någon slags sagovärld, för det fanns konstiga torn och trappor, extremt branta berg och vattnet var den där läskigt blåa färgen.. men det var riktigt fint! Sedan åkte vi en sväng in till själva staden, och sedan till ett ställe som heter Nacimiento. Det finns ett "Nacimiento" här i Mante också dit jag antagligen ska imorgon, men detta är ett annat ställe :)
På hemvägen stannade vi för enchiladas och vi blev även stoppade av militären/polisen för fjärde gången den dagen och dom ville kolla papper, kika runt lite i bilen, och prata med alla passagerare. Dom kollade även fickor eller ni vet sån som dom gör på flygplatser? Det var lite obehagligt men han som kollade var riktigt snygg hehe så det gjorde situationen lite bättre:) Sen  fortsatte vi åka och precis vid en kurva uppe på ett berg så krockade vi!! Hahaha räcker det inte snart? Tredje gången gilt? Snälla? Alla mår bra, men bilen är ganska paj. Och han vi krockade med måste varit full eller något för han körde helt vingligt och körde iväg, stannade knappt efter krocken. Alla blev nog mest rädda, för som sagt det var uppe på ett berg mitt i en sväng!! ..ja det var min helg :)
Nu har skolveckan börjat igen, och som vanligt så valde lärarna att inte komma till vissa lektioner så jag, Cristina, Misael, Manuel och Erick åkte och tittade på krokodiler och sen till nån grotta.. Visar bilder! Nu skulle jag egentligen gått till ett café med några kompisar, men det blev lite strul för 1) Mexikanare är ALLTID sena. och 2) Mexikanare har ALDRIG pengar på mobilen! Haha så jag åker med Lizzie, Carito, Magda och Larrisa istället hem till deras kompis och chilllar liijte.. Först kommer bilder! Puss
Haha Cristina gjorde en avskedspresent till mig när jag berättade att jag skulle åka.. :) Den första är hon och den andra är jag
Här äter vi "lunch" nästan varje dag!
På quinsiñeran! Jag, Lupita, Cristina
Mina fina tjejer
Första quinsiñeran (det var för övrigt den killen som ville klippa av mitt hår och ta med det hem :S)
Andra quinsiñeran!
Lupita & Erick
Los Jardines de Edward James, har typ miljoner bilder!! Men lägger bara upp denna för det tar jäkligt lång tid och jag har bråttom!
Okej ni får se vattenfallet också :)
Vid Nacimiento
Såhär såg bilen ut efter krocken.. Handtagen är borta haha!
..backspegeln med
Vid grottan hahah
Inne i grottan
En av cocodrillorna
Cristi & me

Kommentarer
Postat av: Art Break i Röda Stugan

Krockat 3 gånger, män åker omkring med k-pistar, familjen är rädd för att du ska bli kidnappad, dina vänner med familjer måste fly staden under mordhot, Mrs Nora mm.....

2010-09-29 @ 09:04:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0