Funderingar

Ber om ursäkt för kass uppdatering under helgen men måste liksom skaffa mig ett liv här innan jag kan blogga om det hehe :) Helgen får iallafall braaa betyg! Vi gick ut och åt med familjen i lördags för det var mina föräldrars "anniversary" eller vad tusan heter det på svenska? Gud har jag redan börjat glömma bort mitt egna språk?! Haha hjälp! Och resten av tiden dvs fredagskvällen, lördagen mellan tvättningen och middagen, och hela söndagen var jag med Laura och Chris och deras kompisar. Jag tror dom har blivit min så kallade "safezone" eftersom dom pratar engelska. Det är så skönt att kunna ha en normal konversation för helt ärligt, jag känner mig riktigt dum i huvudet ibland... så tummen upp för dom! Och Laura ska antagligen flytta till Sverige, för att bo med sin pojkvän, i December!! Det är ju tråkigt att hon åker när jag är här, men isåfall bor jag väldigt nära henne när jag kommer hem sen igen :D det är niiice!
Lite andra funderingar:
1) Ska jag börja äta kött? Rött kött då. Fem år sen senast! Det är väldigt länge faktiskt, blev vegetarian när jag var 11 och har hållt hårt på det. Tills nu.. Jag brukar ju inte ens äta kyckling men började bara detta året, för att underlätta och jag kan säga redan nu att det inte hade gått om jag inte ens åt kyckling! Men ska jag ta det ett steg längre, go all the way liksom? För liksom redan första dagen jag var här så blev det problem. Och alla säger att jag kan inte åka härifrån utan att ha provat en riktig köttig mexikansk taco.. ja dom ska tydligen vara SÅ goda! ...och det är ju bara för ett år isåfall.. hmm
2) Ska jag försöka byta skola? Jag kan inte säga att jag inte tycker om min skola, för det gör jag! Har klickat riktigt bra med tre tjejer som heter Flor, Kristina och Lupitha. Klasserna är ganska slappa. Lärarna är snälla. Schemat är helt okej.. med tanke på att vi bara har lektion typ halva lektionen :) men jag vill veeeerkligen gå på CBTIS! Det är en helt annan stämning på den skolan, alla har mycket roligare, är mycket trevligare och så har jag möjlighet att lära känna så hiiimla mycket mer folk, det går 1500 elever där och det är endast typ "highschool" så bara tre årskurser, 500 elever i varje. Medans på IMEP går det kanske 100 totalt, ca 30 stycken i hela highschool, resten på universitetet. På min skola trycker dom ihop 3 år på två, så 15 i varje årkurs.. och alla dom 15 går i min klass. Ni fattar poängen liksom? ÅHHH JAG VILL, men ändå skulle det kännas taskigt mot Flor & co och jag vet inte ens om det går.. :(
...desicions, desicions!
Nu har jag smugglat upp en av marabouchokladerna jag gav min familj (hehe busigt! men dom fick typ 93465387 stycken och mitt chokladbegär var inte att leka med, så det fick bli så) och ska leta upp lite top model eller nått och chilla gääärnet!
Besooooos ♥

Kommentarer
Postat av: clara

1) KÖTT E GÖTT



2) JA BYT SKOLA!!!!



puss

2010-09-07 @ 19:42:16
Postat av: Mamma

1. Hmmm du kan ju äta lite ibland. Men de första gångerna skulle jag tipsa dig om att vara nära en toalett de första 24 timmarna... Magen kommer att göra uppror!

2. Detta är DITT år o du ska har det så BRA det bara går. Tror du att du får roligare i den större skolan - BYT!

Löööv, mammammamammammmamama

2010-09-07 @ 22:49:03
Postat av: syrran

tja babe°

saknar dig en hel del!

bara så du vet så läser farfar och birgitta din blogg varje dag :) och idag hade louise kalas så nu vet även helen o kompani om bloggen så nu får du nog en till besökare :)

vet inte om köttet ... men byt skola! du ska ju ha roligt! men inte FÖR roligt...skönt om du kommer hem utan typ skotthål genom huvudet... mamma berättade att dt inte är helt lugnt där du bor :p du får biffa till dig så du kan slåss mot dom dumma mexikanarna om dom försöker ta dig!

ta hand om dig <3

2010-09-07 @ 23:03:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0