Veracruz, Veracruz!

Nu har jag fått reda på vart jag ska åka!!
Eller jag visste ju staten Veracruz men ska tydligen också bo i staden Veracruz eller "el puerto" (porten) som det också kallas! Det är en stor hamnstad, med stränder, stort shoppingtorg, lokala dansshower på plazan på kvällarna, mysig boardwalk längs havet, stor karneval i mars, caféer, restauranger, och en del turister!! Vilket betyder att jag inte kommer sticka ut som en nål i en höstack tänkte jag säga haha men nu blidde dee fel! Anyways, ni fattar vad jag menar och det känns bra, för det är roligt att få uppmärksamhet såklart, men ibland är det bara obehagligt..
MEN HUR BRA LÅTER INTE DET?! Åhhhh jag längtar :D Borde iförsig dra på ner förhoppningarna en gnutta för det är bättre att bli positivt överraskad än negativt. Och detta ska bli en NY, BRA, POSITIV start! Detta året ska bli all-time, oförglömligt, bara bäst helt enkelt. Och än så länge så har året inte riktigt nått upp till de kriterierna. Men snart!! Det kommer bli lättare för mig att komma in i familjen och skolan, för spanskan har ju fått en två månaders lång intensivkurs. Vet dock ingenting om varken familjen, skolan eller huset än så därför tänkte jag att jag borde hålla fantasin i styr ett litet tag till.
Här är några citat från min kära vän Wikipedia:
"Veracruz är Mexikos tredje största hamnstad"
"Staden är känd för sitt musik- och dansliv som marimbadanzóncomparsa och la bamba. Turisterna dras till den berömda strandpromenaden vid hamnen, och i staden finns också många stränder. Det finns en hel del maträtter med tilläget a la veracruzana vilket innebär ofta att det ingår kapris, oliver och chile largo."
"Staden är delstatens största och har 594 285[1] invånare"
'
Naaaaaaajs? Aaa tro fan deee!

Kommentarer
Postat av: Jossan

Va skönt! Låter grymt bra :D pusss

2010-10-14 @ 13:22:17
Postat av: clara

låter otroligt bra!! hoppas allt ordnar upp sig nu! :)

2010-10-14 @ 20:15:36
Postat av: Art Break i Röda Stugan

Jag ÄLSKAR din positiva attityd gumman!!! VERKLIGEN!!! Bra jobbat!!!!

Hur går det med Veera, stackarn?!

2010-10-14 @ 21:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0