Update!

Haallluu :)

Har helt glömt av att blogga denna veckan! Men nu kommer en snabb update. Det har väl varit en hyfsat lugn vecka kan man säga om man jämför med den senaste tiden hehe..
Det har varit många utflykter med mina kompisar från skolan.. i måndags åkte vi ju till en grotta och tittade på krokodiler, i tisdags åkte vi först någon läskig lerig väg till en smutsig flod (fråga mig inte varför) och senare åkte vi till Nacimiento här i Mante, det var jätttekul! Och ibland så sätter vi oss bara i bilen och åker runt, ibland i flera timmar, det tycker mexikanare är jätteroligt haha.. man hämtar folk, släpper av folk, pumpar mexikansk bandmusik, gamla partylåtar och justin bieber, åker runt i cirklar ibland.. fattar inte riktigt grejen menmen, roligare det än att inte åka med alls! ..typ
Igår var jag dock med om en ganska läskig sak. JAG SÅG BILARNA. Ni vet dom "dåliga personerna" som åker runt med sina pistoler och allt.. Eller jag såg en iallafall.. en sprillans ny, silvrig stor sak med mörka fönster. Precis som folk har beskrivit dom för mig innan. Först hade dom åkt rätt förbi min skola, mitt på dagen! Jag la dock inte märke till det då, men Cristina berättade det sen. Jag tror väl inte att dom kommer skjuta mig direkt, men kidnappningar är ju inte ovanligt här heller. Misael sa också att dom saktade ner och tittade på mig.. haha han sa även att den ena hade på sig en pälsjacka av blont hår så jag vet inte hur seriöst man ska ta honom.. men jag såg en senare, vet inte om det var samma, när vi var på väg tillbaks till skolan efter att ha ätit lunch på ett ställe lite längre bort, jag ville börja gråta typ.. det var svinläskigt.
Det har blivit lite "kallare" nu (bara 30 grader "/ hehe) men det är faktiskt bara skönt! Det är en mer behaglig värme, innan har det varit helt kokhett. Och bra det för nu får jag inte längre ha på mig shorts/kjol om jag inte är hemma, eller ingen i skolan får det, för att inte dra åt sig mer uppmärksamhet. Det hade varit omöjligt innan kan jag ju säga!!
Båda mina kameror är urladdade så jag visar bilder sen, men bjuder på lite mer musik sålänge :) Bara för dig Mia hehe!

Kommentarer
Postat av: Art Break i Röda Stugan

Hmmm du kanske ska färga håret svart? Eller kanske peruk i alla fall!!! Seriöst!!!! Stay safe, mamamamama

2010-10-03 @ 15:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0