Vamos a la playa!

Åhh vad härligt, imon drar jag till stranden i Tampico, tydligen bara 2 timmar bort säger dom nu, att dom aldrig kan bestämma sig haha! Men jag längtar som faaaasen! Undrar om dom badar med kläder på där också eller om man kan ha på sig bikini? Hmm jag tar nog med båda för säkerhets skull :P Vill inte hamna i samma situation som vid poolen igen haha! Min kompis Chris skulle också till Tampico imorgon med sin familj så vi möts antagligen upp där. Äntilgen har jag fixat det nya chipet på mobilen så jag kan använda den.. vad gjorde folk innan mobiler fanns helt seriöst?
Idag efter tvättandet så var jag i affären igen med Anahi och Erik. Sen på kvällen fick jag reda på att jag hade gått med på att gå på bio med Erik ikväll och även att följa med honom till ett ställe som heter Nacimiento nästa vecka..? Asså herregud, man kommer långt med "sí" men ibland blir det fel haha! Undrar vad mer jag har gått med på sedan jag kom hit? Om jag inte fattar vad någon säger så säger jag bara "sí" och ler typ, gud nu blir jag nervös haha.. Bion blev iallafall inställd för att min "pappa" tyckte det blev för sent. Tack och lov får jag väl tillägga. Inget fel på Erik men det blev väldigt konstigt haha.. Får se vad jag kommer på för genomskinlig ursäkt för att slippa ur nästa vecka :) Får hoppas att "pappa" säger nej hehe. Dom är väldigt stränga med tider och regler här pga maffia och droghandeln som håller på.. pratade med en portuges som kunde engelska för några dagar sen som berättade att han hade sett en bli mördad! Scaaaary
Fick även reda på idag att min pappa (min riktiga pappa) har varit och hälsat på i älskade Greensboro.. Avundsjuk? JAAA
Här är stranden Miramar i Tampico! Det ser ut som att dom badar i kläder va?
Nu ska jag sova för jag ska upp tidigt imorgon igen.. Buenas noches!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra "pappa" du har. Är verkligen droghandeln stor där ni bor? Jag trodde att det i huvudsak var vid gränsen? Dags att börja skriva bloggen på engelska så att dina vänner runt om i världen kan läsa den? Dina svenska vänner kan ju engelska! Eller vill du kunna skriva "hemligheter" för mexicanarna kanske? ;-) Ha kul på playan, var försiktig o glöm inte att smörja in dig! mammammamamma

2010-08-29 @ 11:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0