Under the Mexican sun

Märkte nu att jag inte riktigt berättat hur jag har det här, så det ska jag göra nu!
Jag har en underbar familj, en sån "typisk mexikansk familj" som jag hoppades på. Man umgås mycket med familjen, skämtar med varandra, mamman lagar mat, pappan äger en liten livsmedelsbutik. En helt vanlig medelklass mexikansk familj helt enkelt!
Familjen består av en Mamma som heter Laura men kallas för Patty, en Pappa som heter Angel, en dotter på 19 år som heter Griselda och har smeknamnet gris (hahaha stackarn) men kallas för det mesta för Anahi, en dotter till på 29 år som heter Angélica men som inte bor hemma och en son på 23 som heter Luis Angel som också har flyttat ut. Dessutom så pluggar Anahi i närmaste storstad som heter Ciudad Victoria så när skolan börjar för henne i September så är det bara jag kvar här.. Men hon kommer oftast hem på helgerna!
Det är så varmt här att jag svettas ut halva min kroppsvikt varje minut och har slukat typ 5 kannor vatten bara idag. Jag har typ tappat matlusten också.. Vaaad hände där liksom? Mat i mängder, det är min grej hehe!
Det ligger längre från havet än vad jag trodde, tre timmar med bil.
Huset är väldigt gulligt men ganska litet. På utsidan är det grönt med massa växter. Jag fick ett sött rum inrett i vitt och rosa (hur kunde de veta?!) och det finns bara en minimini-uteplats i asfalt = ingen plats för mig att ligga och sola :(
Området kanske är bra i mexikanska mått mätt men jag skulle inte kalla det jättefint.. Det är ganska slitet och smutsigare än vad jag är van vid men det är samtidigt väldigt charmigt!
Jag vill verkligen sova nu, men jag vet att jag inte borde. Jetlag suuuger. Yeahyeah jag bjuder på en bild på familjen (ganska gammal och ganska liten men ändå)
Besooos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0