Oskrivna regler

Visst fick jag ett tjockt häfte med regler jag skulle följa under året i Mexiko, men ingen nämnde de oskrivna reglerna.. Därför tänkte jag tipsa om några som jag plockat upp på vägen!

1) Kör så snabbt du bara kan, åk på den guppigaste delen av vägen och öka farten inför vägbulor. Att släppa ratten går finfint och vänta gärna med att köra om tills du ser att det kommer en bil från det andra hållet, då är det dags!

2) Om du inte pratar högre och snabbare än alla andra så kommer ingen att förstå dig. Och glöm inte att gestikulera!

3) Släng för guds skull inte skräpet i sopptunnan. Kasta det hellre precis bredvid och om du kör bil kasta bara ut det genom fönstret.. Vips så är problemet borta!

4) Rök typ varannan minut.. Hört att det är bra för hälsan.

5) Om du ska sälja något längs vägkanten, ta med dig dina barn, och ställ det yngsta barnet mitt i vägen så att bilarna saktar ner. Mycket bra säljknep.

6) Ät ost. Mycket ost. På allt.

Det var allt för mig! Nu ska jag gå ner och äta frukost med min nya familj! De är urgulliga, men jag har lite svårt för spanskan och dom pratar nada engelska.. Men det släpper förhoppningsvis snart! Puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Jag älskar din blogg! Detta inlägget var riktigt roligt, men som din mor kan jag inte låta bli att bli MÄKTA orolig. Var rädd om dig!!!!! Love you,

mamamamamammammammammamm

2010-08-17 @ 08:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0