Nya intryck

Jag fick höra hemma i Sverige att "Du kommer inte ha någon hemlängtan i början, du kommer ha fullt upp med nya intryck och du kommer inte ha någon tid att längta hem".. och jag har haft förvånansvärt lite hemlängtan.. tills imorse. Då kom en sån PANG-JAG-VILL-HEM moment och gud det var jobbigt. Men nuu mår jag bättre!
Tänkte berätta lite vad jag har gjort under dagarna för jag har haft lite problem med datorn och så, så det har varit lite svårt att uppdatera. Men jag tror jag har löst typ alla problem som går att lösa nu, så snart går allt som smort igen ska ni seee!
I söndags efter jag hade kommit hem till familjen och packat upp lite så åkte jag och Anahi (min värdsyster) till en middag hos Thomas (den norska utbytesstudenten) och hans nya familj. Jag var sjuuukt trött och satt mest som en zombie hela kvällen men annars var det trevligt!
Nästa dag åkte jag och Anahi till hennes kompis Mariela, som har en liten beebis som heter Alejandro. Alejandroooo, Ale-Ale-jandro Ale-Ale-jandrooooo.. Haha man kan ju inte låta bli att tänka på det. Iallafall hon är 19 år och är både gift och har barn! Det är ganska vanligt med unga mammor i Mexiko, och det är inte så konstigt med tanke på att 96% av befolkningen är katoliker.. Sen så gick vi och jobbade lite i Pappans affär (nu under sommaren så hjälper hela familjen till, under vinterhalvåret så tror jag bara mamman och pappan växlar) där jag satt och översatte min nybörjar-engelskabok högt till Anahi, (hon försöker lära mig spanska och så ska jag lära henne engelska). När vi kom hem så däckade jag dirrr i sängen klockan typ sju? Utan att meddela någon heller så alla undrade vart jag tog vägen haha... oops!
Och i tisdags så var vi först och tog foton till skolan och immigrationsverket och sen var vi i affären igen tills Anahi skulle till frisören och klippa sig. Det är väldigt viktigt att tjejer och killar inte går till samma frisör.. tjejer ska gå till "estetica" och killar ska gå till "peluqueria". Och jaaa duu, personalen var... intressanta.. minst sagt hahaha :D Det var en tjej och tre killar (..tror jag). Tjejen var verkligen huur smal som helt och var helt platt, och hade på sig en tröja med trycket "I'm So Board" med en bild på en surfingbräda.. hahaha det är som att en riktigt tjock person tar på sig en tröja där det står "I'm So Fat"? Och den ena killen fattade jag inte att det var en kille först, han hade långt hår och smink och pratade jättepipigt, men jättebreda axlar och en pyttemidja.. och dom andra två var helt klart killar men helt klart bögar haha (eller "jaja" som dom skrattar på spanska) Så himla skööna! Senare på kvällen hämtade vi upp Anahis pojkvän, Adrian och satte oss på ett fik. Jag kan inte säga att jag bidrog särskilt mycket till konversationen, men dom var väldigt söta att titta på :D
Nä nu kan jag inte skriva mer för dels så blir det här inlägget megalångt och så måste jag och Anahi gå till Mrs.Nora, min "area representative" och fixa med lite papper och som hon sa "JAG VÄNTAR INTE EN MINUT" (gud den kvinnan skrämmer mig) så jag får fortsätta sen hehe :)
Min värdsyster Anahi!
Pappans affär, väldigt gulligt att han har döpt den efter sin fru "Patty"
Adrian och Anahi, söta paret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0