JAG LEVER!

Jag har faktiskt inte dött i plankrasch, fått hjärtattack eller blivit kidnappad av en mexikansk maffia..! Jag ligger hel och ren ensam i ett hotellrum i Mexiko City! Herregud jag är i Mexiko nu, det är gaalet.
Det var en helt sjuk känsla att lämna Sverige, jag har liksom fattat att jag ska åka men ändå inte.. kan fortfarande inte fatta att jag ska vara kvar här i ett helt år!
Sista tiden i Sverige utnyttjade jag till max.. Jag var inne i stan och träffade Amanda sen Evelina, Sara, Sofia & co och efter ett jobbigt hejdå åkte jag hem till Tilde för ännu ett jobbigt hejdå.. Skulle träffat Arvid också men jag hann inte vänta :( Sen var det bara direkt hem och packa eftersom jag är jag så skjuter jag självklart upp allting till sista minuten. Och så kom Farfar och Birgitta med kantarellpaj och Mamma hade gjort våfflor så det blev en mumsig sista middag! Jag var uppe precis heeela natten och packade och ja, jag överpackade rejält.. 1 väska på 23 kilo var tillåtet och jag kom där med 2 väskor som båda vägde över 23 haha.. jag tror det blev 30 kilo övervikt eller nåt? Bra jobbat Olivia, nu kommer du inte kunna köpa något över huvud taget på ett helt år! Kanooon
Efter jag hade sagt hejdå till min familj (det var nog jobbigast av allt) satte jag mig på flyget. Flygresan var jobbig, med mycket väntan, mycket krångel och lite sömn. Först från Göteborg till Amsterdam där jag egentligen skulle mött två norskar och en finsk (låter så fult att säga finne hehe), som också ska vara utbytesstudenter i Mexiko men jag hittade dom inte! Flygplatsen i Amsterdam är så hiiimla stor, så jag hittade dom inte förrän jag var i Houston precis innan planet lyfte till Mexiko City. På det planet hamnade jag mellan en urgullig mexikansk tjej och en trevlig man som båda kunde engelska (thank god) och båda hade varit i Mante City, den staden jag ska bo i. Dom beskrev det som väldigt varmt, många kossor, och nästan ingen där kan prata engelska, det låter lovande :D
I Mexiko City skulle jag egentligen träffat Eve, (ni ser vem det är om ni kollar längre bak i arkivet), men konstigt nog så svarade hon inte på varken mail, sms eller telefonsamtal så jag åkte till hotellet utan henne med mina nya norska och finska kompisar haha. Jag, Thomas och Veera ska alla bo i Mante City men gå på olika skolor så det känns iallafall lite säkrare, och vårat plan går inte förrän kl 15:55 idag. Ida som jag delade hotellrum med ska däremot till Veracruz så hon åkte jättetidigt imorse, och lämnade mig själv här på hotellrummet :(
Ojjj herregud vilket långt inlägg det blev, men jag behövde skriva lite kände jag... jag börjar tycka om det här med bloggandet mer och mer.. det börjar liksom klia i fingrarna när jag inte får skriva av mig.. Jag hinner antagligen inte skriva förrän jag kommer fram till familjen så vi hörs sen! Pussss

Kommentarer
Postat av: Sofia

gud så bra att du kom ner säkert ;) hehe! gillar dock inte att du inte hittade dina utländska vänner. Ha det bäst, pussar från din nyblivna vän

2010-08-15 @ 22:23:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0