Handy-dandy

Jag kan ju typ bli hemmafru nu! De har lärt mig att laga mat (okej jag skar upp grönsaker, men jag gör framsteg!), diska för hand (det var lätt) och nu även att tvätta för hand... Och tro mig, det var schvettigt och jobbigt och komplicerat och man blev plaskeblöt. Haha jag har aldrig ens tvättat med maskin så det måste varit en syn (eller vad säger du mamma?) ;) De har iallafall städerska så bortsett från tvätta och diska mina egna saker, så måste jag inte göra några andra "hemsysslor"

Nu är vi iallafall klara och ska äta.. Maten här är inte som jag trodde faktiskt. Fast det kanske är för att jag förväntade mig att äta tacos till frukost lunch och middag typ haha. Den är iallafall stark! Det ska vara chile på allt! Till och med frukten doppar dom i chile.. typ skalar ett äpple och rullar det i chile (no joke!) Och den är god, för det mesta.. Jag tycker jag har varit duktig med att smaka på allt, förutom köttet då men funderar på att ta en paus som "vegetarian" bara detta året. Inte för att jag vill, men det blir liksom jobbigt ibland. Hemma har jag ju en mamma som också är vegetarian så det är lättare då. Plus att alla säger att jag missar all god mat här "/ meehh vi får se hur jag gör! Nu MAAT
p.s. Jag har märkt att de precis börjat lyssna på "sexy bitch" här.. fml

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hmmm då vet jag att jag kan "använda dig" när du kommer hem igen! Har de ingen tvättmaskin o diskmaskin??? Tips - häng kläderna på tork "ut-å-in", annars kan de blekna i solen. Kram, mamammamama

2010-08-22 @ 10:04:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0