Zzzz

Ligger i min säng och halvsover, helt slut efter en underbar långhelg! Bloggen har väl inte varit prio ett som ni kanske har märkt.. men nu kommer en snabb update innan jag tittar ett sista avsnitt av O.C. och sen ska jag soova, det behöver jag!
I onsdags var jag som sagt på fest hos Larissa och sedan gick jag och min syster till "el grito" i stan. Där mötte vi upp Maciel och en annan tjej som jag alltid glömmer bort namnet på, tog kort med sombreros, såg på ganska mesiga fyrverkerier och gick runt och tittade på alla små säljarstånd och Maciel frågade konstant "Ser du något du tycker om?" haha det var han som köpte mitt sim-kort och massa annat förra gången jag träffade honom. Det var ganska glest med folk, trots att de firande 200 år självständighet och det beror på situationen här.. jättetråkigt faktiskt. Alla säger att jag har kommit verkligen den sämsta tiden. Fick höra massa galna historier om förra årets "el grito" men det var inget jag fick uppleva för jag och Anahi var tvungna att dra hem efter någon timma. Hemma var det iallafall stor familjemiddag med kusiner, mostrar och jag vet inte vad. Det var trevligt, men gud MATEN, det var det godaste jag ätit typ!! För er som inte visste så är jag inte längre vegetarian! Dock så var det inget kött i maten just under "el grito" men ja, jag är köttätare! Känns konstigt..
I torsdags så hade vi välkomsfest för våran skola vid ett stort pool område typ hela dagen.. eller ja, Flor skulle komma 9.30 och inte förrän 11 svarar hon i telefonen och säger att hon precis vaknat och är på väg hahaha hon är definitivt värre än mig när det gäller att passa tider, och själv är jag ganska dålig! Men det var roligt det med, spelade volleyboll, solade, tittade på killarna när dom spelade fotboll, badade, åt, dansade, badade lite mer, lekte kändis när alla skulle ta kort med den blonda tjejen haha! Det creepiaste av allt var dock när en kille började leka med mitt hår och sen frågade han ifall han fick klippa av en lock och ta med den hem... WHuut? Det är lite Charlies Änglarna varning på den alltså, ni vet han som är helt besatt av hennes hår? Uuusch, nej håret sitter bäst där det sitter!
På kvällen skulle festen fortsätta hos en kille som heter Roberto men jag hade redan lovat några andra kompisar att följa med till en annan fest hos en kille som heter Arturo, så jag tänkte att kvällen kommer bli lyckad iallafall, om inte det ena är roligt så är det andra. Men nej. Jag kommer hem, ringer till affären och frågar om jag får gå ut och får svaret "Nej, du har tillbringat så mycket tid med dina kompisar, jag föredrar om du stannar hemma" Och okej, det kanske hade varit rimligt om de kände att dom ville tillbringa lite tid med mig eftersom jag hade varit borta så mycket, men DOM VAR INTE ENS HEMMA!! ÅÅhh jag var så arg haha. Fattar inte riktigt hur dom tänkte. Men jag tänkte inte sitta hemma helt ensam så jag ringde dit Laura och vi satt och snackade i några timmar. Planerade även för nästa årets PEACE & LOVE!!! Åhh längtar tillbaka dit! Hon flyttar ju till Sverige i December och jag kommer hem från Mexiko typ några dagar innan så det blir peeerfekt!
Fredagen spenderade jag med Chris, tills han skulle gå och jobba och senare på kvällen gick jag på en Quinsiñera!! Det är som USAs "sweet sixteen" fast man har det när man fyller 15 då. Känner inte tjejen som fyllde år men jag gick men mina kompisar Lizzie och Carolina. Det var gaaaalet kul!
Lördag = tvätt. På kvällen fick jag inte gå ut igen! jasdkjsdfjkdsn. Hade planerat att gå ut och äta med mina chulas; Flor, Lupita och Cristina, men det fick bli utan mig!! UUUGGHHH. Jag känner mig som en liten hund i ett koppel, gillar inte när folk försöker kontrollera mig.
Och idag skulle vara bio med Veera men hon har blivit sjuk stackarn, så det blev Kinamat men familjen, en tur till centrum för att köpa raspas med Anahi, Andres, Manuel och Eduardo och sen kom Chris förbi en snabbis, jag bor granne med hans flickvän så han kommer och våldgästar mig lite då och då..
Vill gärna visa er lite bilder, för jag har faktiskt en del. Men kameran ligger två meter bort och sladden ännu längre haha och jag har ingen ork att resa mig och vänta på alla sega bilder att ladda upp så jag fixar det imon istället! Uppdateringen kommer att förbättras, men jag tycker ändå att jag uppdatrerar helt okej. Skriver ju milslångt varje gång också, så godnatt alla som har orkat läsa igenom detta!! Nana time
P.S. hörde om SD, fy skäms Sverige! Jag kan inte ens vara borta i en månad så lyckas ni ställa till med det här? Får väl slänga in ett grattis till moderaterna och alliansen också! Nu ska jag sova, Pussssshej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0