Dramaqueeen

Varning för extremt långt inlägg! Men gud, vart ska jag börja? Det har hänt så mycket de senaste dagarna så jag är helt snurrig! Jag och drama kommer som en "package deal" haha draman kommer på köpet!

Men jag kan berätta lite om min hektiska vecka:
Måndagen började lugnt tills jag och några kompisar skulle åka och äta lunch under rasten. Jag satt i en bil med Lupe och Cristina och Erick som körde, några andra kompisar som följde med satt i en annan bil och båda körde väl lite väl fort, som alla mexikanare gör. Vi gjorde iallafall en ganska skarp vändning och eftersom det har regnat mycket här så fanns det mycket vatten på vägarna. Hög fart, snabb vändning, halt underlag.. do the math! =vattenplaning och rätt in i en annan bil. Jag slog i huvudet ganska hårt, men Cristina slog i så hårt att hon började blöda och fick åka till sjukhus, men hon mår bra!! Erick fick iallafall panik och stack iväg igen, märkte väl inte att det var rött ljus och smack in i bilen framför oss. Två krockar på en dag! Bilen är kvaddad kan jag tillägga. Lugn och fin start på veckan..! Efter skolan åkte jag, Lupe och Cristina till Flors hus för att jobba på en läxa, men det blev mest facebook, musik och chocobananas :)
Har fått ett flertal besök från den ökända Mrs.Nora denna veckan.. det är ju helt sjukt att dom har anställt en psykopat som områdesrepresentant för utbytesstudenter. När jag kommer hem till Sverige så tänker jag inte vila förrän hon har fått sparken, för jag har aldrig varit med om någon värre än henne och tycker inte heller att utbytesstudenter som kommer efter mig ska behöva ha med henne att göra. Men just nu så finns det drama så det räcker och blir över, så det får vänta. Jag har ingen som helst respekt för den människan.
Första besöket var i tisdags då hon berättade att det var omöjligt att byta skola. Och hon hade "bönat och bett på bara knän" men det var helt enkelt inte möjligt! Tänker inte ens kommentera det för det är så idiotiskt.
I onsdags så ringde jag Mammi i Sverige och hon hade varit i kontakt med Explorius i Sverige, och den mexikanska ambassaden, den svenska ambassaden i mexiko och även huvudkontoret här och alla har sagt att det är för farligt att vara i Mante just nu, och ja dom har rätt! Det händer ju helt sjuka saker här, och jag känner mig absolut inte säker.. Så jag ska flytta!!! Dom vet inte vart och dom vet inte när, men här kan jag inte stanna. Jag var typ i chock och jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara så jag ringde hit Chris som hjälpte mig översätta allt till min mamma här. Hon började gråta och sa att jag hade blivit som hennes dotter.. snyft! Haha men ja herregud, självklart kommer det bli jobbigt att åka härifrån för förutom "situationen" i Mexiko (och en viss person) så stortrivs jag här! Visst, jag har försökt byta skola men det är inte för att jag inte trivs på den jag går på nu, utan för att jag hellre hade gått på den andra, och eftersom folk från organisationen här antingen ignorerar mig eller har väldigt svårt att fatta så måste jag överdriva för att dom ens ska börja fundera på om dom ska göra en insats. Jag har kommit nära min familj, och fått många bra vänner under en kort tid så det är riktigt tråkigt att jag måste lämna!! Men det går helt enkelt inte att vara kvar just nu när det är såhär.. Jag vill inte heller missa massa saker på grund av detta, så jag tänker INTE låta detta förstöra mitt år!! Jag gillar läget och gör det bästa av situationen :)
Självklart kom Mrs.Nora igen och ville "prata" om detta. Jag hade varit ute med Laura, Chris och Thomas och vi hann inte ens komma in genom dörren bokstavligt talat förrän hon börjar skrika på mig, att jag är en "lögnare" som har sagt saker som inte är sanna till min familj i Sverige, att jag inte har någon anledning till att ställa till med så mycket problem, att hon kommer skicka hem mig till Sverige, att jag inte fick lämna huset förrän mina flygbiljetter kom för "jag var ju så rädd" så jag ville lämna landet. Hon förbjöd även mig och Thomas att umgås med Laura och Chris.. lycka till med det! Hon hoppade på Laura och sa att hon försökte "lägga sig i" och störa i organisationens regler för att hon sa att hon skulle försöka hjälpa mig byta skola för hennes pappa var rektor där förra året. Hon sa att hon hade ringt till mamman av "min kompis" som jag hade berättat om som hade sett maffiabilarna och att hon sa att det hade dom inte alls gjort. Otur för henne att "min kompis" som hade sett dom var Laura och hon var där och kunde bekräfta att, jo, det hade hon visst. Då blev hon tyst haha.. Klockan två på morgonen åkte hon därifrån, hon hade lyckats få både mig och min mamma att gråta. Men jag hade också fått förklara allting i engelska till hennes chef så det kändes lite bättre. Det var inte lätt att försvara mig mot den häxan när hon vred på alla mina ord, anklagade mig för saker jag inte hade gjort, upprepade sig ett flertal gånger etc.. dessutom på spanska.

Iallafall torsdag; Väldigt slapp dag i skolan! Flera av lärarna kom inte så jag och Cristina gick till centrum och shoppade lite, skor, armband, världens snyggaste ring, måste ju ha souvenirer liksom! (måååste hitta en sombrero haha) Många elever kom inte heller bland annat Flor och Lupe för det går runt en ögoninflammation här bland massa folk.. Och sen gissa om jag blev glad när jag kom hem från skolan och där sitter ingen mindre än Mrs.Nora!! Whoopeee! Hon skulle ta mig och Thomas till Limon där Veera bor och äta middag med hennes familj. Hon sa att jag hade skrämt Veera sååå mycket och att hennes familj var sååå oroliga för henne. Ehhh va? Så lät det inte när jag pratade med Veera... konstigt. Jag bestämde iallafall att jag skulle sova hos henne och åka till skolan med hennes bror idag på morgonen för han går också på IMEP. Det var riktigt kul, hon har världens skönaste familj haha! Skönt att få prata med någon som verkligen förstår också. Åkte till skolan imorse men stannade bara några timmar för jag mådde jättedåligt så nu sitter jag i mitt rum och tycker lite synd om mig själv, har världens magknip, vet inte om jag har ätit något konstigt eller om det har med stress att göra, för jag brukar få ont i magen när jag blir för stressad.. Hoppas det blir bättre så jag kan hitta på något roligt ikväll!

Ursäkta alla dessa megalånga inlägg jag skriver, men jag har inte haft tid att uppdatera på ett tag och mycket har hänt. Jag känner att jag måste skriva av mig och då känns bloggen som rätta platsen haha så ni får helt enkelt stå ut, eller inte läsa alls :)

Önskar att jag va lika ball som Rihanna haha men nää jag är en liten mes som flyr landet istället :) hihi nu får det bli lite O.C. och mangopaj om det finns kvar i kylen! Kissses

Kommentarer
Postat av: Mamma

ALLA säger att du bor i "the middle of it" och situationen är farlig. Farligast verkar dock Mrs Nora!!! Dina vänner kan du ALLTID behålla - det KOMMER att bli bra! Ge din mexikanska familj en rejäl kram från din svenska familj! LÖÖÖÖÖÖÖÖV, mammammammamammamma

2010-09-24 @ 23:06:51
Postat av: clara

herregud, lååter helt sjukt den där mrs nora verkar vara dum i huvudet, hoppas allt ordnar sig!

2010-09-26 @ 00:42:48
Postat av: mostermia

Men herrejisses! Jag blir väldigt orolig för dig Olivia! Inte för att jag inte tror att du klarar av det här utan för all skit du får gå igenom! Jag hoppas verkligen ni löser detta inom kort! Håller alla tummar för att du/ni får ordning på situationen! Håller med din mamma - Mrs Nora är nog den som är farligast! Stå på dig!!! Inte konstigt att du mår lite knasigt! Kontakten med familj och vänner kan du hålla ändå MEN DU BEHÖVER VERKLIGEN INTE VARA MITT I DETTA!! Massor av kramar till dig och OJ va vi tänker på dig! Lycka till! Modder Mia

2010-09-26 @ 01:33:14
URL: http://oliviaeks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0