4 months

Japp, idag har det gått precis 4 månader sen jag kom till Mexiko!! Helt galet.. Så det är nog dags för en liten uppdatering till :) Denna gången gör jag det för att jag faktiskt har lust att skriva, (pengarna är även slut hehe så mommy, you know what to do! ) Nej men när jag lämnade Mante tappade jag helt lusten att blogga, jag har inte känt mig bra alls med min familj och jag vet inte..
Mycket har hänt iallafall.. Jag har fick ett varningsbrev om massa dumma saker som inte ens var sanna, fick reda på att jag hade fått en muntlig varning när jag ville byta från Mante, och nu slutligen en tredje varning för att jag bad om familjebyte.. Denna organisationen är heeeeeelkass. TREMA VIAJES, akta er för dem om ni ska på utbytesår. Så om det händer något "mer" dåligt nu (har egentligen inte gjort något dåligt) så blir jag väl hemskickad. Ibland så känns det ju som att man vill hem, speciellt nu under julen. Men såklart vill jag ju stanna! Har blivit helt kär i denna staden Veracruz, och i Mexiko, folket, kulturen, klimatet, stränderna, åhhhh!!! Ni förstår inte vilken värld jag lever i!

Jag bor ju kvar i samma familj som innan, som jag ville byta ifrån, men det har väl blivit lite bättre nu iallafall. Jag pratar mer med min mamma, som inte ens ville ha mig i huset innan.. Jag försökte allt vad jag kunde att bli del av familjen, bjöd min mamma på bio, bakade chokladbollar, bjöd med min syster till dansklasser och till gymmet, gjorde fruktsallad till frukost, kom alltid hem en halvtimma innan jag behövde, städade köket, diskade, kom hem med nybakade brownies, ja ALLT! Men de verkade inte ens märka det, men det har förbättrats efter att vi har pratat en del. Jag har fortfarande möjligheten att byta familj efter julen om det är jättedåligt, men herrrre vad jag fick kämpa för att ens få dem att tänka över saken. OCH TACK MAMMA I SVERIGE! DU ÄR GULD VÄRD <3 Lär mig mer än spanksa här kan jag ju säga!
Nu iallafall till lite roligare saker, berättar om min helg och denna veckan! På fredagen bjöd min kompis Chapis med mig och Tekla (den finska utbytesstudenten, aka my best friend!) till en karaoke bar, Bahamas, där vi var hela natten ett gäng, sjöng och hade kul. På Lördagen kom min områdesrepresentant till mitt hus, hon är nämligen bästis med min värdmamma, wohhoo! Claudia heter hon, hon är 1000000 gånger bättre än Mrs.Nora, som jag har skrivit om tidigare, men ändå fortfarande oprofessionell och lyssnar dåligt på utbytesstudenterna. Vi åkte till centrum och sedan och handlade lite julsaker. På kvällen gick jag, Tekla och David (Teklas boyfriend aka min bästa killkompis) på en födelsedagsfest hos min kompis Harold, en utbytesstudent från Belgien! Kulkulkuuul :D I söndags åkte jag till centrum igen men min mamma och min moster. Det finns ett helgon här som heter "Virgen de Guadalupe" och det var hennes födelsedag så vi tog en runda till kyrkan och köpte sedan färsk kokos, ananas och papaya. Sen blev det middag hos min andra moster! Jag avskyr deras familjeträffar hahah alla bara skriker, helt seriöst den ena högre än den andra. och jag förstår aldrig vad dom säger! Men det är bara att bita ihop och se glad ut ;)
I måndags efter skolan  blev det gymmet, har lagt på mig litehehe, denna mexikanska maten är inte att leka med alltså. Jag går med Tekla en timma varje Måndag-Torsdag.. eller typ haha. Igår, Tisdag gick jag inte för min mamma bad mig att åka och hjälpa hennes mormor dekorera julgranen. Det slutade med att min syster satt och tittade på TV, min mamma och hennes mormor satt och pratade och åt choklad i köket och jag fick klä granen själv.. nice! Men jag älskar ju julen, can't get enouuuugh! Så vad
Och idag så åkte vi till centrum igen fast senare, runt klockan halv nio, med Chapis, Tekla, Ruiseca, Juan, Natalia, Pedro, Elvis, Luiza och några andra. Vi gick till en restaurang, lyssnade på mariachis, åt tortas.. så mexikanskt det kan bli :) Kom hem för en timme sen ungefär och nu är väl klockan runt ett, vilket betyder dags att snooozza!
Lite bilder från de dagarna jag har skrivit om, imon kan jag lägga in en riktig feeeting bildbomb av resten av tiden.. Mest från nu det senaste dock, jag var riktigt dålig på att ta kort i börjar.. kanske fortfarande. Min lilla kamera gick sönder och den andra kameran är väldigt klumpig och tung så den är jobbig att ta med sig till många ställen, fester och sånt till exempel, men har en del foton ändå :) Enjoy!

Bahamas, karaoke baren! jag och Tekla sjunger Spice Girls- Wannabe :)
Festen i Lördags haha, jag och bebe
Värdmamma och moster på stan
Träffade på kakmonstret haha :)
Alla bebisar mellan 1-3 år går klädda typ såhär på födelsedagen av "Virgen de Guadalupe"; Mexikanarnas Mor.
"Virgen de Guadalupe"
En färdigpyntad julgran, jag, min gammelmormor och min syster, Alicia!
Idag, utanför min skola, Mahatma Ghandi!! Största skämtet till skola förresten haha
Söta paret, söta besties <3
Sätter på högsta volymen i bilen och dansar haha, händer ganska ofta! Och ja, bilen står still..
Nattinatti

Kommentarer
Postat av: clara

Najs att du fått det bättre!!

2010-12-16 @ 18:52:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0