TGIF

Thank god it's Friday, right? Jag är heeeelt slut efter denna veckan, inte fått mycket sömn alls.. har ofta svårt att somna och så börjar lektionerna klockan 7.. nästan en och en halv timma tidigare än vad jag är van vid.. En och en halv timmas extra sömn kan göra mirakel ska ni veta!
Igår efter skolan åkte jag, Flor, Lupe, Emilio, Eduardo och Ceasar till en typ flod eller kanal eller vad det nu heter och badade.. eller jag och Flor iallafall :P Vattnet var ganska smutsigt men det finns typ tusentals floder som rinner genom Mante och man ser folk bada i dom hela tiden. When in Rome do as the romans do.. and when in mexico do as the mexicans do! Vilket inkluderar att bada i smutsiga floder haha. Sen åkte vi till någon park och käkade lunch/middag och stannade där ett bra tag.
Jag har fortfarande inte vant mig vid mexikanarnas matschema.. Först innan skolan klockan typ halv sju ska man äta frukost, sen redan klockan 8/9 ska man "almorzar" vilket jag har lärt mig och även om man slår upp på google translate betyder lunch, men hallå? Vem äter lunch klockan 9 på morgonen? Sen efter skolan typ klockan tre så ska man äta igen, en stor lagad måltid. Och efter det så äter dom ingenting mer på hela dagen! Börjar misstänka att dom kan lagra mat i kinderna som ekorrar eller något för dom proppar verkligen i sig mat hela morgonen och början av dagen och äter ingenting sen. Jag brukar oftast hoppa över antingen frukosten eller "almuerzan" för jag orkar inte båda, men sen på kvällarna blir jag så hungrig så jag håller på och döö och då blir det oftast flingor för det är det enda jag kan laga hehe.
Fast idag var det annorlunda, har precis proppat i mig massa pizza AHHH PIZZA VA GHAAAATT (dom har amerikansk pizza!!!) Jag åkte med Anahi till hennes bästa vän Mariela (hon som är gift och har en liten gulleplutt till bebis!) med Iltza, Karen, Adrian och Nestor och var där tills typ nu. Vi gjorde inte så mycket, satt och pratade, åt, lyssnade på musik och lite såå ganska chill och lugn fredagskväll!
Hahaha fick precis ett sms från min kompis Mayra "Hej halla kompis vad gor du? Sov inte kompis bajs...!!! jejeje" sen kom "Att se nar du kommer till mitt hus att bjuda in dig att ata ar att min mamma kockar mums!!" haha jag dööööör! Google translate kan ställa till det ibland.. :D
Sötnosen Emanuel Alejandro!
Iltza och bebisen
Hahahahaha! Oj får man skratta åt bebisar? :P
Nu ska jag soooooova, godnatt alla! xxxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0