Kulturchock!

Hoola!
Asså gud, jag skrev detta inlägget för två dagar sen och inte förrän nu märker jag att jag har glömt att posta.. hehe oops! Men det här hände iallafall för två dagar sen:

Idag var det ingen skola då, för vi åkte ännu en gång till Ciudad Victoria för attfixa med immigrationspapper. Egentligen så är det inte så farligt, jag gillar våra små trippar till Victoria. När vi är klara vid immigrationsverket så brukar vi alltid sätta oss någonstans och äta och gå runt lite i stan, väldigt mysigt! Men denna gången var det bara jag och Thomas som åkte, med min pappa som körde för Mrs.Nora ville sätta oss själva på en buss men det ville inte mina föräldrar så han skjutsade fram och tillbaka och vi träffade Mrs.Nora där istället.
Pratade även med Mrs.Nora om att byta skola, och hon skulle göra sitt bästa (visst) men sa att det antagligen inte skulle gå eftersom Thomas redan går på CBTIS och det får bara gå en utbytesstudent per organisation på varje skola.. det är det dummaste jag hört! Hon sa även att mina "motiv" till att vilja byta inte räckte, men det var inte så himla lätt att förklara på spanska hur situationen var, så om hon säger att det inte går så ska jag själv maila hennes chef som kan engelska och förklara mig rätt. Tydligen så måste jag byta både stad och familj om jag ska byta skola, för det finns inga bra i närheten förutom CBTIS men den är ju "upptagen".

Sen blev det bio med Thomas och hans värdbror Helmut! Det måste låta väldigt roligt att höra på när jag och Thomas pratar för vi blandar svenska, norska, spanska och engelska hej vilt. Jag märker knappt när jag byter språk :P ..Iallafall, filmen fick sluta absolut senast 8.30.. Vi såg "el último maestro del aire"... Gissa hur mycket jag förstod när filmen var på spanksa haha, Jag betalade 30 pesos för att sitta i ett mörkt rum och käka popcorn i två timmar! Nä jag skoja det var faktiskt kul :) dessutom så är 30 pesos ca 20 kronor så vad gör det egentligen? 4 st kakor i bamba menmen... ;)
Hmm vad kan jag berätta mer? Kanske att mamman i familjen frågade mig vem Einstein var när hans namn av någon anledning dök upp i en konversation! Trodde inte att hon var seriös, men det var hon!! Och när jag berättade om kvinnor som stenas i arabländerna var hennes respons ett förvånat "Va! Varför gör dom så?". Kulturchock är väl en underdrift av vad jag upplever just nu.. Allting är främmande och onaturligt. Men jag lär mig otroligtmycket! Jag får vara med om saker som jag aldrig skulle upplevt på hemmaplan, men guuuud vad jag saknar lilla trygga Sverige ibland!

Min kamera fungerar lite när den vill, så har lyckats ta ett fåtal kort. Här kommer dom!
Übersnygga Laura!
Flor & Lupitha! aka floryywawa & nena :)
På väg till Victoria
Framme!
Thomas & Pappa Angel
Lemonaaad :) dricker det typ varje dag. Eller Limeonad kanske man ska säga, för det är gjort av limefrukter.. Dom tror att citroner är övermogna limefrukter haha så dom kallar lime för "limón" fast det egentligen heter typ "lima" eller något. Och limón betyder ju citron. Jaja nog tjatat om det!
Pusshaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0