Glömde posta detta igår!

Ojdå! Haha förlåt att jag lämnade bloggen öde i en vecka, speciellt med det där sista inlägget, det var ju inte direkt det gladaste hehe.. Men nu har en vecka gått och jag gör mina vanliga lördagssysslor. Tog en paus i tvättandet för att blogga och håller tummarna att mina föräldrar är på bra humör när jag frågar dom ifall jag får gå ut med tjejerna ikväll och sova hos Lupitha.. Men om dom håller mig hemma ikväll så blir jag faktiskt rejäält sur! För guess what?

DET ÄR MIN SISTA LÖRDAG HÄR!

Japp, ni läste rätt! Jag flyttar härifrån om ca en vecka :D Det är fortfarande ganska oklart typ när och var haha för ingen från organisationen har faktiskt pratat med mig, men detta har jag fått höra från mamma i Sverige. Jag fattar inte riktigt varför dom inte bara kan prata med mig, antagligen för att det ska komma så nära flytten att jag inte kan ändra på nånting, jag kan vara jäkligt envis när det väl gäller, kan tacka min mamma för den genen :). Eftersom dom faktiskt ska skicka mig till Vera Cruz, staten som gränsar med den jag är i nu, och jag har fått höra från många att det är precis lika farligt där, fast det är mycket fulare.. Jag antar att det beror på vilken del man kommer i också, för jag har bara fått reda på staten, inget mer! Det låter inte som en bulletproof plan direkt men här i Mexiko har jag lärt mig att bli lite mer "hakuna matata" ..eller så är jag bara trött på att tjata på mina lata vresiga representanter. I vilket fall så gillar jag läget och hoppas på det bästa!! Jäkligt synd dock att dom inte har representant i yucatan, för min mammi i sverige hittade en familj 1,5 timmar från cancun.. huuur najs hade inte det varit?? Åhhh
Veckan har varit helt okej! I söndags var jag på Veeras systers födelsedagsfest :D Älskar hennes familj haha världens skönaste. Sen gick skolveckan jääättesnabbt, kommerknappt ihåg bad jag har gjort! Blev sjuk och stannade hemma i torsdags, min mamma (mexikanska) överreagerade liite och tog mig direkt till doktorn där jag fick ta blodprov, fick medicin och hela köret haha, hade nån infektion i magen men han sa att jag skulle hålla mig borta från mat från "gatan" typ alla små stånd och så.. :( speciellt grönsaker och juicer, men tacos får jag fortfarande äta :D wiie

Igår var jag hemma hos min kompis Mayra tills typ halv sju, min "curfew" för igår.. Hennes mamma hade lagat massa mexikansk mat och köpt godis så det blev massa myys och en proppmätt mage! hihi
Nu får jag ta och tvätta klart så jag kan fixa mig och träffa Cristina, Flor, Lupitha, Erick, Don Juan och Oscar, vi ska åka till Nacimiento! Pussss

Förra gången jag åkte till Nacimiento med Lupitha, Cristina, Misael, Manuel och Erick:
Bilder från Gildas middag:

Kommentarer
Postat av: Art Break i Röda Stugan

Vad menar du med att jag är envis ;-). Jag???!!! luvya

2010-10-11 @ 09:59:44
Postat av: Jossan

Å va skönt att det börjar fixa sig, saknar dig habibi!!<3 hihi

2010-10-11 @ 12:55:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0