Series of Unfortunate Events

Ni vet när man packar inför resor.. och man bara VET att man har glömt något, nåt jätteviktigt men hur mycket man än tänker så kommer man inte på det förrän man väl behöver det på resan..
Jag har kommit på vad jag har glömt!.. MIN TUR!!
För helt seriöst, vad har inte gått fel på denna resan? Och vänta ni bara, ska snart berätta om lite mer olycksdrabbade händelser.. Synd bara att min tur ligger nerpackad i någon låda där hemma. OCH JAG BEHÖVER DEN NUUUU! Jag kan verkligen inte sluta tänka på flytten på söndag och jag bara hoppas att det kommer bli bra. Hoppashoppashoppas!!
Jag försöker verkligen vara positiv, men det är svårt när man möts av ett "VAA?! Varför skickar dom dig till Vera Cruz? Det är minst lika farligt där fast fulare, dessutom är det orkan och översvämning" varje gång jag berättar för någon vart jag ska. Jag pratade med min organisation här i Sverige idag och han lovade att dom hade kollat läget och visste vad de höll på med. MEN, av vad jag har upplevt hittills så kan jag inte lita på min organisation, men vad mer kan jag göra?? Jag tänker inte åka hem, och de kunde inte fixa så att jag kunde bo med familjen mamma hade ordnat för mig.

Jag kan ge ett tips till alla er, som ni kan ta åt er eller föra vidare eller whatever, men om ni ska åka på ett utbytesår, kolla inte bara upp länder utan KOLLA UPP ORGANISATIONEN FÖR GUDS SKULL! För det är dom som i princip gör hela grunden för hur ditt år kommer bli. Och prata med tidigare utbytesstudenter hur de har upplevt allt, hur det har funkat osv fråga inte bara om det som var bra, fråga "vad gjorde de sämst, blev det några problem osv.." men med studenter från det landet du ska till för oftast är de olika i varje land. Prata även med ambassaderna i Sverige och det landet du ska till, de vet oftast mer. Ibland om man vill ha någonting gjort bra så måste man helt enkelt göra det själv. Jag kan ju börja med att säga om ni ska till Mexiko, åk INTE med EXPLORIUS. Smutskastar det namnet. Inga rekommendationer här inte. Fyy

Jag är otursförföljd så om ni känner att ni går och släpar på massa extratur, skicka gärna över lite! Eller håll iallfall tummarna för mig.. det behövs!!

Nu ropar min mamma på mig där nere så jag skriver snart klart om mina senaste otursfyllda dagar hehe :)

Kommentarer
Postat av: Art Break i Röda Stugan

I vilken låda ligger TUREN???? Jag skickar den! Fast lite tur har du ju förstås.... du är ju inte skjuten eller kidnappad! luvya

2010-10-12 @ 09:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0