Hmm..

Det gick ju sådär alltså, det där med att jag skulle uppdatera mer.. Men det kommer lite i taget!! Just nu gör jag det faktiskt bara för att jag är pank och mamma sa att hon inte sätter in pengar förrän jag uppdaterar bloggen haha :) Blackmail times!!
Men nu kan jag ju passa på att berätta lite då! Om två dagar så har jag varit här i Veracruz i en månad (tiden går så sjukt snabbt), så det har ju hänt en del.. men lite allmänt
Familjen: Ja vart ska jag börja, det har varit lite upp och ner med dom, men just nu känns det bra! Familjen består av en mamma Jackeline, en 13-årig syster Alicia, en 22-årig bror Pepe och en pappa, men han bor i en annan stad som heter Guadalajara så honom har jag aldrig träffat. Och lilla hunden Nina såklart! Gullis!
Mina syskon kommer jag väldigt bra överens med! Min syster har alltid velat ha en storasyster, vi delar kläder hej vilt, hjälper varandra platta håret, pratar killar ahh sånt som systrar gör helt enkelt. Och jag skulle inte gissat att hon var 13! Hon är en liten diva, har jämt något slags killproblem, hänger med mig ut på krogen ibland haha. Och min bror, en stor nallebjörn, festar dag in dag ut, eller ah han jobbar ju en del också.. hans "theme-song" är Relax, Take it Easy med Mika haha helt hakuna matata. Han försvarar mig alltid, vi har många gemensamma kompisar, allt bra!
Den ända jag har haft lite problem med är väl min mamma, haha jag vet inte hur jag ska förklara henne. Det är inte det att hon är elak eller nåt.. hon är snäll, men ganska opålitlig, väldigt snål, extremt lat. Det är svårt att veta hur man ska agera runt henne för hon visar liksom inte vad hon känner, säger inte vad hon menar alltid heller. Nej, jag litar inte på henne för fem öre! I början hade jag väldigt svårt för henne men man lär sig lite över tiden hur hon är så jag har accepterat det, ska inte försöka byta familj eller något så det känns bättre nu!
Och sen huset vi bor i är kanske inte det bästa. Det är otroligt smutsigt överallt, fast det var också värre i början då städerskan inte hade kommit på tre månader!! Men nu kommer hon regelbundet. Fattar inte hur det fortfarande kan vara så smutsigt. Eller okej, mamma röker inom hus, lämnar fimpar på golvet, skorna tar man bara av sig när man ska duscha eller sova, det finns massa småkryp överallt (tex i handfatet), alla lämnar saker högt och lågt, hunden går på toa på tidningspapper utanför mitt rum.. Ja jag vet, stackarn. Hon hade inte ens ett koppel innan jag kom, men det fixade jag snabbt! Jag tar henne på promenader och hon älskar det men hon har lärt sig att gå på toa inomhus, så vad mer kan jag göra? Jag har eget rum iallafall! Alla min systers kläder och saker har hon här inne så jag fick klämma in min i ett litet hörn i garderoben. Nej ingen kan säga att jag inte har försökt anpassa mig iallafall! Har börjat se saker på ett annat sätt, mer positivt, istället för att undvika problem så tar jag tag i dom och försöker lära mig något istället!
Skolan: Skolan heter Mahatma Ghandi! Haha whuut?! Japp det var det jag tänkte först också, det är ju han indiska snubben? Den är ÄNNU mindre än min förra, gissar på ca 30/35 elever på hela skolan. En liten röd byggnad. Väldigt speciell skola.. tydligen är det en skola för ungdomar med "problem". Typ sånna som har blivit utsparkade ur alla andra skolor så dom inte blir accepterade någon annanstans än Mahatma Ghandi. Nu trivs jag faktiskt ganska bra där, men why in the world skickar TREMA mig till en sån skola?? Det finns endast en annan utbytesstudent från min organisation här i Veracruz (Tekla från Finland) och hon är i min klass, på 8 personer. Min områdesrepresentant Claudia (Claumydia) är bra kompis med rektorn på min skola och har uppenbarligen ingen lust att göra en insats att hitta en bra skola för oss..
Jag har fått välja mitt egna schema så jag har bara klasser som jag tycker är intressanta, som jag känner jag kommer lära mig något av. Då har jag klasser med dom i både första, andra och tredje året, men mest med dom i tredje, det är dom som jag kallar min "klass". Alla är snälla.. typ haha som sagt, en ganska speciell skola. Sen får jag och Tekla åka till olika ställen runtom i Veracruz under skoltid för att "lära känna" staden! Hur kul som helst :) i fredags åkte vi till ett akvarium som tydligen skulle vara aaaaaall that, men det var ganska medelmåttigt, enligt mig. Men anyways imorgon har vi inga klasser, ingen aning varför, men på tisdag ska vi åka till nåt museum. Vi lär oss mycket av detta också för det blir liksom mer intressant att lära sig än att bara sitta i ett svettigt klassrum.
Sen har vi skoluniform som dom håller ganska hårt på. Det är en t-shirt som man kan köpa i vitt, rosa, gult, beige eller ljusblå. Och långa byxor, alltså inga shorts eller kjolar.. eller naket heller för den delen! :)
Hade tänkt göra två kategorier till; Kompisar och Staden. Men det tar jag i nästa inlägg! Det blir så himla långt, och jag är helt slut i hjärnan just nu. Så vi hörs imorgon!! Seriös skärpning på uppdateringen!


Bjuder på en bild! :D
Det är jag, Tekla den finska tjejen, bredvid henne Eli, typ min bästa kompis här, Louiza en utbytesstudent från Rotary från Brasilien, och Chapis det är Elis bror! Detta var förra fredagen på favvo-utestället,  Il Davide :) I Veracruz kan dom festaaaaaaa.. wheeew
Och Grattis pappa på fars dag!! ILOVEYOU <3

Kommentarer
Postat av: Art Break i Röda Stugan

Check 2. Pengarna blir insatta idag.jajajajajejeje!

Väntar med spänning på "Vänner" och "Staden". Snart.

Älskar dig MYCKET!

mamamamamamammmamamama

2010-11-15 @ 09:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0