ÅNGEST

Ångest, panik heeeeerrejävlar vad nervös jag börjar bli för Mexiko, det är helt sjukt! Jag tänker mig liksom in i situationer som jag kommer hamna i när jag är där.. typ första dagen i skolan. Kommer jag ens kunna prata med någon? Jag menar jag har ju läst spanska i ett x antal år nu men jag kan liksom inte stå och prata med folk, plus att jag glömmer precis ALLTING jag lärt mig på ett år under en sommar! Är det så för er med? Allt försvinner bara, poff! Borta! Gone with the wind!
Tänk er tvärtom att en utbytesstudent från Mexiko kommer till eran klass, hon kan knappt prata svenska och båda är lite halvkrassliga på engelska.. skulle det inte vara väldigt svårt att vara kompis med henne då? Eller är det bara jag som överanalyserar som vanligt? Och mexikanare kanske är lite mer öppna för sånt än svenskar, för helt ärligt svenskar är inte det trevligaste folket, no offense alla svenskar jag är ju själv det.. men ni fattar liksom? I andra länder så hejar man på folk när man går förbi dom på gatan.. det gör man inte här. I andra länder kan man gå upp till en främling och börja prata.. det gör man inte här om man inte är alkoholpåverkad för då blir vi svenskar lite föör öppna hahaha
Nej usch nu ska jag sluta sitta och skrämma upp mig själv och börja packa.. PACKA!! kan inte fatta att jag åker om 6 dagar! och det bästa är ju att jag bara får packa 20 kg för ett helt år! Hur fan går det ihop? jaja det går ju alltid att betala övervikt ;)
Puss på er som har orkat läsa igenom hela detta! Haha jag var bara tvungen att skriva av mig lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0